Jei esate pasiruošę parduoti savo verslą

Turintys verslą ir planuojantys jį parduoti, pirmiausia turėtų įsitikinti, kad jie supranta pagrindinę pardavimo priežastį. Taigi, ar žinote, kodėl parduodate? Šis paprastas klausimas leis jums lengviau priimti teisingiausią sprendimą. Pasirinkite vieną iš toliau pateiktų atsakymų, kuris labiausiai atitinka jūsų atvejį.

Verslo pardavimasA. Parduodu savo verslą, nes jį pardavęs galiu gauti daug pinigų.
B. Aš tiesiog pavargau, ir verslas man nebeteikia malonumo.
C. Turiu per daug skirtingų verslų ir negaliu visų jų aprėpti.
D. Aš pasiruošęs atsistatydinti, nes noriu nuo viso to pailsėti ir išeiti į pensiją.

A atsakymas

Jei pasirinkote pirmąjį (A) variantą, galima teigti, kad tai yra vienas iš geriausių atsakymų. Daugelis nedidelio masto verslų gali būti parduoti nuo 1 iki 3 kartų didesnės vertės nei yra jų metinės pajamos. Kiek didesni verslai apytiksliai parduodami už 3 – 7 kartus didesnę sumą. Tačiau dažniausiai gaunama suma būna tokio dydžio, kurią galėtumėte gauti per porą metų. Jei toliau vystysite savo verslą, tai įprastai ilguoju periodu atneš jums kur kas daugiau pinigų. Kita vertus, jei jūs sulaukėte pasiūlymo iš didelės bendrovės, kuri siūlo 20 kartų didesnę sumą – sutikite.

B atsakymas

Antrasis (B) variantas reikalauja labai atsargaus ir nuodugnaus tyrimo bei analizės. Jei jūs iš tikrųjų esate pasiruošę palikti verslą, tai gera priežastis. Tačiau, jei tikroji priežastis yra tik jūsų nuovargis, atsirandantis dėl dabartinės situacijos, o reikalams pajudėjus į priekį, jūs vėl galėtumėte džiaugtis, tuomet pagalvokite dar kartą. Tokiais atvejais geriau neskubėti ir gerai pagalvoti – galbūt neilgai trukus viskas pajudės gerąja linkme, ir pardavimas nebus išmintingas sprendimas?

Jei jums reikia patarimo iš šalies, pasinaudokite juo. Objektyvūs patarimai visuomet gali praversti ir duoti kur kas daugiau naudos. Be abejo, jei jūs tikrai esate psichologiškai palūžę ir išsekę, parduokite verslą kol nesulyginote jo su žeme.

C atsakymas

Tai svari priežastis parduoti savo verslą. Pavyzdžiui, jei turite ne vieną įmonę, kuri veikia skirtinguose regionuose, arba esate įsteigę labai daug prekybos taškų, kurie yra per toli, ir jūs negalite jų efektyviai kontroliuoti, tuomet tai iš tiesų gali sukelti rimtų problemų, kurios bus tiesiogiai susijusios su dideliais finansiniais praradimais.

Bent vienos įmonės ar prekybos vietos netinkamas valdymas gali neigiamai paveikti visą jūsų verslo grandinę. Žinoma, kadangi viena ar kita įmonė, kuriai neturite galimybių skirti pakankamai dėmesio, bus susidūrusi su sunkumais, t.y. sumažėjusiu pelnu, nedidelėmis pardavimų apimtimis ir kt., parduodami neturėtumėte tikėtis gero kainos pasiūlymo. Tačiau sena taisyklė sako, kad pirmasis praradimas – tai pigiausias praradimas. Šiuo atveju jums reikėtų susitaikyti su tokiu praradimu ir judėti toliau.

D atsakymas

Tai labai rimta priežastis parduoti. Tiesiog įsitikinkite, kad tai yra tiesa. Verslo pardavimas dažniausiai reiškia visišką pasitraukimą. Atsistatydinantys pardavėjai įprastai mano, kad be jokios abejonės galės grįžti atgal vos tik panorėję. Toks požiūris nelabai teisingas, nes naujas savininkas verslą įsivaizduoja savaip, todėl ir jo valdymui norės taikyti visiškai kitokius sprendimus. Todėl verslo pardavimo atveju labai dažnai yra pasirašomos sutartys, kuriomis įsipareigojate visiškai atsiriboti nuo jums priklausiusio verslo ir turėtus klientus palikti naujiesiems savininkams.

Paprastai pirkėjai yra mažiausiai įtarus, kai turi reikalų su atsistatydinančiais pardavėjais. Jei toks pardavėjas iki pačios pabaigos verslą vystė sėkmingai, jie taip pat gali tikėtis ir didesnės kainos.

Ar jau tvirtai apsisprendėte?

Yra tūkstančiai įvairių aukščiau paminėto pasirinkimo variantų, tačiau kiekvienas pasirinkimas yra paremtas tuo pačiu pagrindiniu principu – ar jūs parduodate dėl trumpalaikių problemų, kurias vis dėlto galite įveikti, ar vis dėlto parduodate, nes jau pats laikas jums pasitraukti? Niekas geriau už jus negali atsakyti į šį klausimą, bet jūsų ateities sėkmė ir laimė gali priklausyti nuo teisingo atsakymo.

Jei jūsų verslas juda lėtai, tačiau jūs jį vystote toliau, ir ši veikla jums patinka, tuomet neparduokite jo. Pasinaudokite marketingo ir finansų specialistų paslaugomis – pradėkite taikyti naujas ir efektyvias verslo vystymo strategijas. Tuomet greitai pamatysite, kaip reikalai pamažu ims judėti teigiama linkme. Priešingu atveju, būdami visiškai palūžę arba turėdami naujų ir perspektyvesnių minčių, parduokite savo verslą, kol jis veikia sėkmingai – tokiu būdu galėsite gauti didesnę kainą.